Confidències vora el Tàmesi. Crítica literària per Adelaida Amigó

01/04/2023

Crítica literària de la meva novel·la "Confidències vora el Tàmesi".

Sobre Confidències vora el Tàmesi, de Maria Lluïsa Amorós. Onada Edicions. 2023

Una presentació de luxe, amb música inclosa.

La novel·la, que és una delícia, té 50 capítols i cada capítol s'encapçala amb una cançó que té relació amb el que llegiràs, per fer-ho més amè encara, i d'aquí que un grup molt jove vingués a interpretar alguns dels títols del la novel·la. La majoria coneguts i d'altres que s'han de buscar.

Aquesta és la part que em falta, perquè vaig començar posant-me la música i després llegia el capítol, però com que vaig començar la novel·la el dimarts a la nit i la vaig llegir, sobretot al tren, i la vaig acabar una hora abans de la presentació em falta posar-me bastants músiques, cosa que ja faré sense haver de córrer i me'l rellegiré. Gràcies a Google Map també he buscat indrets dels quals parla i encara et fa sentir més vívida la narració.

Sincerament, amb Els nens de la senyora Zlatin, que em commogué la història, creia que ja havia tocat sostre, però ara que he llegit Confidències vora el Tàmesi, penso que ha trencat el sostre de vidre i no sé pas on pot arribar. Esperem que ens depari amb altres sorpreses.

La lectura és estimulant i no la pots deixar, a més, com està ambientada en el que considero la meva segona pàtria perquè també hi vaig viure els setantes, se m'ha fet tot molt vívid!!!

Una novel·la que està tan ben travada, que et posa fàcil i entenedor allò que és tan difícil, que és coure i entrellaçar personatges, fets i tempus d'una manera que TOT FLUEIX.

Companyes amigues, us desitjo que us ho passeu tan bé com m'ho estic passant jo! 

Pot semblar una mica impertinent arribar a la presentació amb els deures fets, però us prometo que ho faig sempre que puc, perquè m'ho passo el doble de bé i és com si em fessin l'ullet quan comenten i insinuen allò que ja he llegit!

Adelaida Amigó, filòloga.